fredag den 1. juni 2012

Efterårsblæst og ingen vand

Er min overskrift idag, da jeg lige har været ude og luge lidt og det blæser en vind uden lige og da vi endnu ikke har fået så meget som en dråbe vand ligner haven snart en tørkeramt plet.

Bladene falder af træerne og græsset svides

Vandslangen er klar med livgivende vand men kun det aller mest nødvendige , da det jo er af vores alle sammes drikkevand jeg er nødt til at tage af.

 Mine ældste rhodoer som vi fik i bryllupsgave for snart 13 år siden.


Vi fik et helt bed af mine forældre med forskellige surbundplanter rhodoer, azalaer, skimmia og pieris, det vakte lykke mest ved mig ,men sjovt og følge et bed som har en vis betydning for en.
Nu kommer stauder valmuerne lidt efter lidt Denne hedder Peerys Whihte.


Sådan så den ud i går


 Sådan idag, denne er Salamons Glowe


Roserne står klar med store knopper( de får vand)




De ser ud til at trives
Første cosmos ved mig som er sprunget ud.
Den er lidt sjov tror det er blanding af de gule og orange sirbiske valmuer, sådan måtte de gerne se ud alle sammen.

Prydjordbær

Mine solsorte unger som er i vores garage

Og stæreunger på græs ( taget ud af køkkenvinduet)

Vil lige til sidst vise mit tulipantræ( tulipanferi, tror jeg den hedder på latin)

Bladene ser sådan ud, den har desærre endnu ikke blomstret.
Er faktisk et træ som er fra 1999 det år købte vi den  ekstra jord til. 









3 kommentarer:

  1. Sikken en masse skønne billeder du viser i dag.
    Flot med et rhodobed i bryllupsgave.
    Din hvide staudevalmue ser skøn ud, den kan jeg godt lide.
    Roserne er tæt på udspring, vi vander vores i nat med siveslange. Jeg regner med, at de skal have gødning nu, så skal jorden jo være fugtig.
    Vi har også et tulipantræ, det har heller ikke blomstret endnu, og jeg kan forstå at det har lange udsigter, vores er nok 4 år yngre mindst.

    SvarSlet
  2. Jeg holder meget af tulipan træet selv uden blomster, har set en i blomst ved Louise Paustian på fyn og den er altså smuk.
    Og stauder valmuer kan man ikke få for mange af, syntes jeg de er da smukke, har nu også mange alm valmuer.
    Så fik vi lige hagl i 3 minutter første vand i meget lang tid, men det rækker jo ikke til meget.
    mnange hilsner og på gensyn.

    SvarSlet
  3. Smukke billeder.
    Morsomt med solsorte unger i garagen. Der kan du jo rigtig følge dem dag for dag.
    Ha´ en god søndag.

    SvarSlet