onsdag den 18. april 2012

Kender i dette lille træ

Jeg fik for 2 år siden dette lille træ,af min nabo kone som skulle flytte til Norge, det stod i en potte på det tidspunkt.. MEN der var ikke nogen seddel på dette træ som  får nogle små blomster som er hvid/lyserøde.

Det er måske lige tidlig nok til at man kan se den ordentlig, men det kunne jo være der var en som kender den.

I det bed som den står i har jeg lidt andre problemer også.



Nedlagte germanske iriser og knækkede tulipaner.

Så er nu ude i om der skal et lille hegn op da jeg jo nok godt ved hvem synderen er..

Og hvis i ikke har gættet det, er det altså denne "lille" hund som ligger planterne flade.

Det er åbenbart blevet et favorit sted når jeg ikke er ude ved ham.


Lidt billedere af mine trillium idag.





Der er en del forskel på hvor tidlige de er på den og hvor forskellige de ser ud.



Er denne plantet dybt nok.




Det er min træpæon som jo skal begraves 10 cm under podestedet er den det.? det er jo en knop der er i overfladen af jorden.


Og så lige et par billeder af de kommende pæon blomster.

 Det er Pink Hawaiian Coral købt ved Staudefeen i efteråret 2o1o og det er andet år med blomstre.

Denne er der flere knopper i købt ved Pæoneksperten efterår 2o11 det er Bonderos Alba Plena.

Og ingen indlæg uden Narcisser når det er forår.










12 kommentarer:

  1. Hej Helle
    Din pæon ser ud til at være plantet ok dybt, Jeg går ud fra at det er en "made in China" måske af Rockii type? Skudet i jordoverfladen kan jo være et vildskud, men det kan du lettere vurdere når det folder sig ud, ser det meget anderledes ud end de øvrige? Men ellers er det bare godt at skuddene kommer så dybt som her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Skal du have Kasten, blev pludselig i tvivl ,men det er ikke min første træpæon så mente nok jeg havde plantet den ok. Jo det er en japansk ,men ellers ved jeg ikke så meget om den , det var en giwe away fra staudecafeen.

      Slet
  2. Jeg er ret sikker på, at det er en bærmispel. Den findes i mange sorter, denne ligner canadensis.

    Bonzeagtigt løv i udspring, små hvide blomster, sorte bær til efteråret.

    Jeg har den selv.

    Mange havehilsner Hanne, Tilst

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, kender ikke så meget til bærmispel ,men det lyder meget rigtig i beskrivelsen.

      Den er faktisk meget sød og jeg er lidt glad forplaceringen da jeg kan nyde den fra mit stuevindue.

      Slet
  3. syntes at træpæonen står fint nu og skuddene er over podestedet:)så igen vildskud Anne Gine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne Gine så havde jeg styr på det, for har ikke ændret noget.
      Nu venter jeg så bare på blomster, det nok ikke lige i år.

      Slet
  4. Ja jeg siger som Hanne, Tilst at det er en bærmispel, men kender ikke lige den bestemte sort.
    Rart at se dine Trillium, du har flere forskellige, kan jeg se. Jeg er ikke så erfaren ud i Trillium endnu :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tænkte at du gerne ville se hvor forskellige de kan være.Har faktiske 3 af den hvide det var nu ikke lige meningen, og den ene fra Hollanske blomsterløg kan jeg endnu ikke ane over jorden, har din det ok.

      Slet
  5. Dejlige narcisser, og jeg er enig i at det er bærmispel, et skønt lille træ.
    Av de små stakkels planter :-( Vores Frostie ligger også et par steder i bedene, men jeg har taget konsekvensen og planter ikke noget der hvor hun har sine 'huler' :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Han har faktisk mange steder han kan ligge og jeg har endnu ikke taget ham i at ligge der, for han plejer hurtig og forstå hvor han må være.Men det er lidt træls i alle mine nye iris ,det er først andet år der er iris i det bed, der var før roser.Og dem har han jo ikke lagt oveni.
      Tror også det er en bærmispel det kunne jeg måske godt selv have regnet ud ,men dejlig med hjælp.

      Slet
  6. Hæ, hæ, kender det med nedlagte stauder - min (ret tykke) kat ligger på planterne i drivhuset, så nogle af dem er helt helt flade. Hmmm....

    Pink Hawaiian Coral er en af mine yndlingspæoner, men nu er jeg også vild med koralfarven.

    God weekend :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  7. Din hund er nu sød, selv om den vil ligge på dine planter. Det gør vores også, men sådan er det nu engang, når man har hund. Det kan godt være lidt træls ind imellem.
    Hvor er dine narcisser smukke.
    Tak for kigget.
    Ha` en god dag/aften.

    SvarSlet