lørdag den 13. april 2013

Jeg venter og venter

Ja på at det blir så dejligt ude at jeg selv og mine arbejder vil være længe nok ude til at vi kan få lavet de  ting som venter.

 Disse rionet som allerede i påsken skulle have været sat op, sammen  med

 disse stolper. Og ja så står der 3 nye Blåbær til en palleramme , der skal om til det andet frugt jeg har ved vores basketbane.

 Her skal det ene rionet stå, der skal være 2 klatreroser op ad det , de var bestilt ved Jasroser til at jeg skulle få dem  den 17/3 i  Kolding til generalforsamling i Dansk rosenselskab, de var så lige smuttet med en anden hjem. Så de venter også på og blive hentet.( det er Generous gardner og Albertine , det andet skal der være rosen Trappendal)

Her venter det på at få ca 7 trillebør jord kørt på( det er der mine arbejdere kommer ind i billedet og de nægter i smattet vejr) det er ovenpå en rod af mit store Asketræ som blev fældet for at jeg kan lave min haveplan.







Disse krukker med forårsløg som bare vokser og vokser venter også på at komme ud, det første billede er fra den 22/3 næste 26/3 og det sidste fra igår.

Pæon Coral Sunset købt til foredrag i Gråsten den 25/3 med Pæoneksperten.

Gror og gror og venter også på varmere himmelstrøg.

Mine nyinndkøbte Liljer fra Liljefordraget i Februar er så småt ved at komme igang, dem venter jeg på. :O)

Ude i haven er der masse at vente på.

Den første trillium

 
Og hvad er det nu det her det er ?



Trådpæon


Pæon Pink Hawaiian Coral, den er gudesmuk.
Så den venter jeg meget på:O)
 
 Men kigger jeg ud af køkkenvinduet er der da kommet lyse pletter med blomster og ikke kun med sne, det sidste forsvandt igår fra dette bed.
 Har også kun nået og fjerne staudestoppe fra det halve af haven, så jeg venter meget på og blive færdig med dette.( nåede 4 trillebør i mandags blev så syg og var det indtil jeg fik ringet til lægen og fik noget pencilin, skulle jo med Malene( Lad romantikken blomstre) til foredrag med Knud Petersen fra Rosenposten i torsdags, hold da op det var godt, han har en dejlig måde og fortælle på.)
 
I går måtte vi så lige til Århus da min datter og svigersøn har fundet sig et hus som de gerne ville købe, men hun ville så gerne have mit besyv med så afsted alle mand, fint så kom de lockout ramte børn, da lidt væk fra computeren, skal lige næves at de i den første uge hjalp med at male køkken, og der var det fint vejr, så en fejl disponering fra min side..;O)
 
Dette fine hus er så godt som købt af Min datter og svigersøn, så der er lidt havearbejde forude for dem( har anbefalet en haveakitekt som også kan komme med forslag til en anderledse belægning, læ og meget nemme planter, da de arbejder rigtig meget begge to , og jeg nok nemt vil vælge noget som jeg selv godt kunne tænke mig :O) )


  Nå ja så venter disse roser på at vi skal afholde vores foredrag om Primula som blev aflyst p.g.a sne
 Det er blevet til den 30 april i Hejls på Engbo, de er til amerikansk lotteri .Men de har det godt og venter også bare på nye ejer.

Tarzan vente bare på at vi kommer ud og bliver ude mere end 5 minutter.

Nå men der er da blomster i min have, så lige lidt billede af det til sidst.







 
 
 
Så jeg vil vente lidt mere og så håbe at foråret snart sådan rigtig vil komme.( for nu er jeg også næsten rask til dette)
 
 
Forresten vil jeg lige spørge om nogle kender en måde hvorpå at man kan ligge ned( og jeg ligger helt ned kan ikke sidde halvt op) og skrive på computer ( har en bærbar til det), en god støtte pude eller andet man har set.? Min ryg bliver desværre så dårlig efterhånden at jeg ikke kan holde ud og sidde og jeg savner jo det at blogge og det kunne jo være dejligt om det kunne ske når jeg alligevel ligger,( bruger jo krudtet i haven). Prøvede jo og bruge en Ipad men den funger ikke godt nok på blogger, da den er svær og skrive ordenlige kommentarer på,man kan ikke rette og gå tilbage.


Lidt fra mig, som gerne vil tilbage i blogland..



 
 


9 kommentarer:

  1. Jeg smilede hele vejen igennem dit indlæg, for ja - hvor er det meget man venter på at komme i gang med i haven.
    Sidste afsnit var så knap så meget at smile af. Har ingen erfaring med at bruge pc liggende, men kan du mon montere et eller andet a'la svingarm til tv?

    SvarSlet
  2. Ærgerligt når hovedet vil mere end ryggen kan klare. jeg har selv været lidt ude af blogland p.g.a. rygproblemer.
    Måske kan du være heldig at finde en manuskriptholder hos en kontorforsyning. Den kan jo indstilles i flere positioner og kan måske bære din bærbare pc.

    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
  3. Dejligt at have dig tilbage, og sikke du da venter og venter.... Heldigvis nogle dejlige ting du venter på!

    Den med ryggen er knap så hyggelig, kan desværre ikke bidrage med nogle kreative forslag.

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Hej Helle.Dejligt at høre fra dig igen.Og ja! der er meget der venter i haven,men du må tage det i de tempi du kan klare.
    Kan desværre ikke hjælpe med dit problem.
    God søndag Jette

    SvarSlet
  6. Hej Helle.

    Der er vel nok mange fine skud og spirer. Det er fuld af forventningens glæde. Og mange dejlige forårsblomster du har. Der er vel nok masser, at glæde sig over.

    Det var godt du blev rask til vores rosenforedrag med Knud Pedersen, det var jo en dejlig oplevelse. Men sikke dog en tur vi fik! Ha ha!! Nu glæder jeg mig til, at vi både skal til Bov på onsdag og til Ribe på torsdag. Og havevejr både i dag og i morgen. Sikke en dejlig uge:-)

    Tihi, og sjovt at du kalder Jan og drengene for dine "arbejdere". De er nu også gode til at hjælpe med, at føre dine mange planer ud i livet. Jeres køkken er også blevet meget mere lyst og indbydende:-)

    Jeg har også lige haft mine to små "arbejdere" med ude og hjælpe i haven i dag. Jeg fik med pigernes hjælp, fjernet alle granris og fik gødet alle roserne. Bedre sent end aldrig, men roserne ser nu ikke ud til at være så langt fremme endnu, så de ved vist ikke hvilken dato vi har. Det er nok mit held:-) Pigerne havde nu ikke så meget tid til, at hjælpe, for Jacob har samlet trampolinen til en ny sæson, så den trækker jo meget. Men de hjalp mig alligevel også med, at slæbe en hel masse potter med Georginer og Pæoner ud i solen, og i nogenlunde læ, på vores solterrasse. De lover jo ikke nattefrost lige foreløbig. Så de kan vel sagtens stå der, i mangel af bedre, så længe vejret er forårsvejr. Men jeg mangler nu mit drivhus! Jeg har et stille håb om, at der måske kan gøres noget ved det i bededagsferien.

    Simone fik selv, ved hjælp af mor her som guide, lavet stiklinger af sin Pelargonie i dag. Der blev 14 små nye stiklinger ud af den. Det var godt nok noget den unge dame syntes var sjovt, og Camilla blev vist helt træt af, at hun ikke også har en Pelargonie. Men nu er hun blevet lovet mindst én Pelargonibaby til hendes vindue, så hun vil følge lige så interesseret med, som Simone i den kommende tid. Jeg har også lagt billet ind, for jeg vil gerne have et par stykker til at flytte ind i drivhuset, når det engang er "kommet på benene". Der venter jeg virkelig godt nok også. Det var vel nok godt, at det alligevel blev allerede i år, at jeg kunne få sådan et.

    Jeg glæder mig til, at se den Hawaii pæon du lyder så begejstret for:-)
    Skønne roser du har købt. Jeg tænker på, at hvis JAS har en hvid slyngrose, gerne med mange torne, så er jeg meget interesseret i sådan én også. Den skal plantes ved en pæl med fodderhus og reddekasse i toppen, så den må gerne kunne skræmme katte lidt på afstand..... og rådyr snuder, hvis man altså kan det!

    Sikke nogle lækre præmier til Amerikansk lotteri, de måtte da gerne komme med mig hjem:-) Datoen passede mig ganske vist meget bedre, den dag der var snestorm, men jeg vil nu nødigt gå glip af foredraget, så jeg satser på at komme med alligevel.

    Det er vel nok en flot hus Bettina og Simon har forelsket sig i. Det blive spændende, hvordan de vil indrette sig, ikke mindst også med haven. Jeg tror du har ret i, at det vil være en god investering for dem, at få en havearkitekt til at hjælpe dem. Det ville være synd og skam, hvis haven til sådan et lækkert hus, bare skulle være græs og en hæk. Men en nogenlunde overkommelig have, med hyggelige kroge, kommer de til at nyde, at kunne gå ud og slappe af, grille med vennerne, eller drikke en kop te/kaffe med avisen. Hvis haven bliver indrettet, så den også har noget smukt man kan se på, især inde fra de store vinduer, er der mange flere oplevelser i den, på alle årstider, hvis det bliver planlagt rigtigt. Det vil de helt sikkert nyde meget mere, end et eller andet som kun er tænkt som nemt. Trods karrierejobs.
    Med en nogenlunde enkel plan, vil det også kunne være muligt, at få en havemand, fx en efterlønner, til at hjælpe med vedligeholdelsen.

    Knus og kram fra Malene

    SvarSlet
  7. Tusind tak for komentarer, og ja mange af de ting jeg her har nævnt er allerede ført ud i livet, så godt lidt af ventetiden kan blive nedbragt. Nyder disse dejlige dage med højt humør.
    Angående forslag til ligge computerhjælp, har jeg fået lovning på og se en pude som der er indbygget støtte i den håber jeg meget¨på er det jeg venter på.
    Da al min rygtid foregår ude i haven.
    Malene jeg har sendt dit meget konstruktive svar videre :O)
    Og jeg glæder megt til de næste 2 foredrag, er kommet til og sende en lille mail til Anne-Marie Lønbæk :O)

    SvarSlet

  8. Hej Helle
    Det var jo en kanon aften i aftes. Håber i havde det lige så rart som vi andre.
    Hyggelige deltagere med god spørgelyst.
    Ang.pc-holder til liggende blogskriverkarle: Jeg har fundet en tlf.holder med teleskop- og svingarm på nettet i Tyskland til fastspænding på sengekant eller skrivebord. Tastaturet kan sidde fast på tlf.pladen, så det må den bærbare også kunne.
    Vi ses måske i næste uge (Rise)?
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
  9. Heya i am for the primary time here. I came across this
    board and I in finding It really helpful & it helped me out much.
    I'm hoping to provide one thing again and aid others like you
    aided me.

    my site ... kings road hack

    SvarSlet