tirsdag den 12. marts 2013

Ikke alle har vejrlig!

Efter i mange dage og have nydt og så og begynde på forårsoprydningen, kom der dette vejr til os natten til mandag.En del sne.  Ud  over alle de små forårstegn som der da efterhånden var.

Erantiser i snedække


Små tete tete narciser hvor man kan ane knoppen


Tulipaner og  narciser blev også dækket til igen.
 
En Påskeklokke som havde sendt knoppen op i forårs lyset.
 
 
 
   Men en har ikke valgt og lade sneen sætte en stopper for forårs aktivten.
 
 
 
Først dette lille skud og kort efter var det blevet til 2.
 
 
Så nu det nok, for nu er den havnet i græsplænen, og der er den altså træls og have.

20 kommentarer:

  1. Hej Helle
    Godt at høre lidt fra dig, ja det er blevet en laaaang vinter, men du og Malene har hygget jer med at så o.l. Det er godt vejret ikke forhindrer det.
    Træls med muldvarpene, dem har vi heldigvis ikke her på øen :)
    hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor sjovt. Tænk jeg havde ikke forestillet mig andet, end at der selvfølgelig er muldvarpe i hele Danmark. Der kan man se, så lærte jeg i hvert fald noget nyt i dag.
      Venlig hilsen Malene

      Slet
    2. Hej Lisbeth Fedt at du ikke har muldvarper, de laver mange gange i min have så det er svært og holde græsplænen lige uden huller.

      Slet
  2. Hej Helle.Ja! den vinter er da ikke til at få kram på.Men det ser da ud til
    blomsterne trives under sneen.
    Vi har heldifvis ikke nogle muldvarper her hos os.
    Rigtig god dag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja nu sidder man og kigger ud på en snestorm og er spændt om de andre medlemmer i familien kan komme hjem igen..
      Skønt og have have uden muldvarper , de er meget aktive i min have kan ikke forstå de ikke hellere vil bo på bondemandens marker, dem er der nok af rundt om min have..

      Slet
  3. Jamen Helle dog, det var dog en skrækkelig masse sne i har fået igen! NU VIL vi ikke have mere sne, vel?
    Muldvarpe har vi ikke i haven, de holder vist mest af mosejord eller leret jord.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      ja ler jord har jeg, så nok derfor de gerne vil bo ved mig, ser ikke så meget til dem om om sommeren , det er mest om vinteren de tror de skal bygge huse:O)

      Slet
  4. Uha, de stakkels små forårs-vidundere derude har en hård tid. Kunne ønske, at det istedet gik lidt ud over have-muldvarper og dræbersnegle istedet!

    Dejlig aften fra
    Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katinka

      Helt enig håber de blir trætte af alt det vinter i danmark og flytter tilbage til spaninen.;O)

      Slet
  5. Lige så søde som de små muldvarpe ser ud, lige så træls er det at de skal bruge vores undergrund til at spadserer i!!!
    Vågnede op her til morgen hvor det igen er Hvidt derude..... Suuuuk.... hvor længe kan det vare??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette Ja vinteren er ligesom uden ende i år..
      Så godt man kan sidde inde og putte sig ved computeren. Jeg var forresten til beskærer kursus i Haderslev i Lørdags, hold dog op det var en kold omgang,men vi fik lært en del , så super jeg havde manden med..

      Slet
  6. Vi har heldigvis heller ikke den slags 'kæledyr' i haven. Jeg kan huske fra min barndom, at min mor tog jorden fra muldvarpeskuddene og brugte til at plante stueplanter om i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla ja den jord der er i deres skud er helt vild "lækker" desværre mangler den så i græsplænen, så der opstår et hul.
      Har også tit brugt den i krukker.

      Slet
  7. det er vel altid godt med lidt husdyr i haven :) ;) ha..ha..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tim Vil du have dem skal jeg gerne levere, du får dejlig lækker jord tilgengæld så hvad betyder lidt bølger i plænen :O)

      Slet
  8. Hej Helle!

    Håber du ser denne besked, for jeg kan ikke sende mail til dig. Du har idag tilmeldt dig lodtrækning på min blog, men der må være sket en fejl, for du er IKKE tilmeldt som fast læser, eller FB siden. Håber du ser dette, så du kan klikke sig som følger, hvis du gerne vil være med.

    Skøn lørdag fra
    Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katinka.
      Jeg har lige sendt en sms til Helle, for så ser hun det i hvert fald.
      Hej fra Malene

      Slet
  9. Hej Helle.
    Ja sikke da et møgvejr. Vi fik lige så meget sne i mandags, men det forsvandt da heldigvis igen. Onsdag kom der også en lille smule, men ikke så meget som i mandags. I dag, slår dog hele ugens vinternedbør. Jacob har været ude og skrabe sne og det har blæst så meget, at bilen er fuld af sne hele vejen rundt og på taget, og hele krukken ved døren er så fyldt med sne, så de mindste små spirer er blevet helt væk. Man skulle ikke tro der var tag på carporten oven over!

    Heldigvis er der stadig gang i forårsløgene derude, som ikke vil lade sig slå ud af lidt sne.

    Og heldigvis er vi to kommet godt i gang med at så og potte Georginer og Pæoner op. Så lidt forår har vi da.

    Jeg har humpet rundt med kun en krykke både i dag og i går, og det går faktisk utroligt godt, så jeg håber sørme det snart går så godt, at jeg kan begynde at køre ud til dig igen, og at jeg kan komme ned på knæ, og ordne bede inden længe! Jeg er mindst lige så træt af vinter som alle jer andre, men når det nu skal være, så er det trods alt dejligt, at sneen kan trøste mig lidt med, at jeg ikke rigtig kan komme i haven endnu alligevel.

    Jeg tror da vi skal sende vores muldvarpe ned til Tim, når han er så fræk! Her i min have, har du jo også set de er godt igang. Gad vide hvor Jacob har smidt den "dildo" hen, jeg har til at stikke ned i skudene og vibrere med en lyd, som muldvarpene ikke kan li'. Den skal vist snart have nye batterier og sættes ud igen, så jeg kan få de små bæster til at flygte over til naboen, eller ud på marken. Det plejer at virke her.

    Venlig hilsen
    Malene

    SvarSlet
  10. Hej Malene Ja den teori med at der kun er 1 i hver have den holder vist overhovedet ikke, spændt på om du kan få dem jaget væk, for så må jeg også investere i sådan en.
    Og fy for pokker en snestorm jeg sidder midt i, blir mere og mere spændt på om de andre kan komme hjem.. det må være slemt, for der kørte en rendegraver i gennem lige før med skovlen nede, ikke noget jeg oplever så tit, vi plejer og blive lukket inde, selv om vi bor indenfor by grænsen, betaler ihvertfald byskat. Ses I morgen

    SvarSlet
  11. Rigtig kedelig med sne nu hvor man lige regner med og komme i gang i haven.
    Træls med muldvarpe i haven. Vi har den desværre også på besøg.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet