onsdag den 14. marts 2012

Nye Trillium

Jeg elsker Trillium/ treblad, syntes det er en sjov og speciel plante og et rigtig samle objekt, hvad jo lige passer til mig. Så i dag kom min lille ordre fra Hollanske blomsterløg som har en del forskellige trillium, men som desværre hurtig bliver udsolgt så i år nåede jeg og få 2 sidste år glippede det nemlig.

 Dette er Catesbaei



Og dette er så Cuneatum

De er nummer 8 og 9 i samlingen.Så lige lidt billeder af hvordan  dem i haven ser ud idag.





Men der er jo også en masse andet forår på vej.






 De først små tete a tete i blomst med lidt små pæoner bagved




5 kommentarer:

  1. Jeg har også bestilt Trillium ved hollandske blomster, men har ikke fået pakken endnu, håber snart den kommer. Jeg har dog kun bestilt en enkelt, det løber jo op.
    Jeg er spændt på at se den, jeg har ikke haft sådan en i haven før.

    SvarSlet
  2. Ja de er dyre jeg har købt en del af mine ved små plantesalg og der er de knapt så pebret.
    Håber du bliver glad for din Hvilken valgte du ?

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  3. Wow - hvor er de smukke. En plante jeg (endnu) ikke er faldet for :-)

    SvarSlet
  4. Hej Gitte

    Det er også først inden for de sidste 3-4 år jeg har fundet den, ville pludselig have noget ikke så mange andre havde, og så var jeg på besøg i en have som havde nogle vildt flotte eksemplar.
    Hilsen Helle

    SvarSlet
  5. Kære Helle,

    det er da vist gået min næse forbi, at du har fået en blog - sorry! Men jeg har heller ikke rigtigt været inde på mange blogs det sidste stykke tid.

    Du er nu tilføjet min blogliste :-)

    Skønne Trillium du viser - er også vild med dem.

    Kh. Marlene

    SvarSlet