tirsdag den 1. maj 2012

Aktivtet og nye blomster

Ja så skulle der males havemøbler og med det dårlige vejr  der har været, var jeg ikke kommet langt så begge drenge og mand blev sat i gang.

 Hvem er det , der har fundet på at de skal være hvide , var det spørgsmål som gik igen hele eftermiddagen for ingen syntes vist det var særlig sjovt: men mor siger vi skal.
Tror de næste møbler vi køber bliver af det nye matriale som er vedlige holdelses frit, det er desværre bare ikke lige møbler som vi syntes om. så nu må vi se, for vi har da også en del i træ som bare skal have olie ,men det blev så ikke lige denne søndag, så var jeg vist blevet meget Upopulær, for de frøs og det var træls.

Og okay man kunne godt se hvorfor jeg selv tager meget længere tid om at male, men på afstand går det nok an.( skal vise have frem på søndag for konfirmations gæster)( Tarzan blev også ret hvid)





Så er Saruma henryi allerede i blomst det gik hurtigt.



Sådan så den ud for 14 dage siden.


Også gunneraen går det hurtig med.

Det her også taget for 14 dage siden.


Blodurt.(den fyldte)

Den hvide hundetand (Erythronium White beauty)

Trillium

Og i går blev der så sat dahlia og jeg må geren købe flere for der blev ikke fyldt helt op, da der var en del døde og en del tvivlsomme så planen er at der komme i alle huller nu og så supplere jeg op med hjemme sået dahliaer som faktisk allerede er godt oppe de står klar i drivhuset.



Der er faktisk ved at være fyldt godt op på hylderne.Og i næste uge skal der pottes mere op .

Er den ikke mystisk denne forglem mig ej med broget blade

Lige lidt billeder fra de forskellige bede.

Dagliljebed. holdt lidt i rødt.



Claus Dalby bed i Hvidt og Rosa ( Løg fra Bilka)

Pæon bed med narcisser
 Lidt forskellige nacisser:







Det er en dejlig tid og nu er vejret også endelig blevet til ude vejr for andre end havenørder.





10 kommentarer:

  1. flot..flot.. det er en go' tid for vi havenørder ;)

    SvarSlet
  2. Herligt at dine drenge 'gider' hjælpe - så gør det ikke så meget at blive midlertidig upopulær ;-)
    Jeg bliver fristet af både din hundetand og trillium - jeg tror jeg skal have fat i dem til det nye bed, for så vidt jeg husker kan de stå i lidt skygge.
    Det ser rigtig godt ud med alle planterne på reolerne i dit drivhus - jeg må altså have fat i reol, for jeg kan snart ikke komme rundt derude, med alle de planter, som står på jorden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      jeg kan helt klart anbefale Hyllis reoler fra ikea de er billige og lette og når hylderne bliver samlet på hovedet har man vandebakke i et.

      Slet
  3. Ja på afstand er havemøblerne da rigtig flotte, og godt de gav en hånd med, selvom de ikke gad :o)
    Nej hvor er den fin den der Saruma henryi, jeg kender den ikke, men blev da stærkt fristet. Også hundetand og blodurt frister, mon ikke jeg kan finde den på et plantemarked.
    Haven ser fin ud, nu kan du godt vise den frem til gæsterne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre er den ikke så fin i et par bede , så det skal jeg lige nå inden, har noget træls ukrudt som jeg har kæmpet med i flere år så nu kører jeg alt affaldet på genbrugspladsen for at slippe af med det.Så håber haven bliver nemmere om et par år.Var til havemøde i går aftes og der var flere af os som havde dette ukrudt , tror måske jeg laver et indlæg en dag om det ha ha.
      tror godt du kan finde planterne på markeder der har jeg fået blodurten de andre er købt på nettet, med klick fingeren du ved.

      Slet
  4. Hæ, hæ, godt, du har dine drenge ;-))) Superflotte havemøbler, du har :-) Ja, det er ofte de møbler, der kræver vedligeholdelse, der er de smukkeste.

    Wow - sikke en spændende forglem-mig-ej! Sådan en har jeg vist ikke stødt på før :-))

    Rigtig god konfirmation :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  5. Sikke fine havemøbler :-)
    Men et stort arbejde. Mine trænger også, men jeg har desværre ikke andre, jeg kan komandere ud, så jeg ved ikke liiige, hvornår det bliver gjort ;-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  6. Sikke fine dine havemøbler blev. De er godt nok også flotte i hvide. Jeg er også en af dem der overvejer de nye vedligeholdelsesfrie havemøbler :)

    Er vild med din treblad. Har også en - men den er nu ikke noget at prale af. Den er så lille, at man dårligt kan finde den.

    Hilsen Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er meget langsomme men vidunderlige, så engang en have hvor de var kæmpe store der blev jeg forelsket i Trillium.

      Slet