tirsdag den 24. juli 2012

Stenholm Minirosenhave

Jeg faldt over en avis som var udgivet af Landbrug og fødevarer med åbne haver 2012 Der er haver med fra hele Danmark, så da vi skulle til Tyskland og handle kunne jeg lige få smuglet en havetur med ind over, med lokken om at vi kunne spise et rundstk i haven.
så lige et par billeder fra denne tur.

Haven hedder Stenholm Minirosenhave og ejes af Helga og Peter Mortensen Kløjingsvej 3 Løgumkloster som vi desværre ikke traf.( man kunne bare bruge haven selv om de ikke var der stod der på et skilt)Det havde jeg det faktisk meget underlig med så derfor gik det måske også lidt hurtigt.

Jeg ved ikke om i kan se det ,men det er det helt gamle åben have skilt fra dengang det hed jysk haveselskab..

Men en have hvor man ikke er spor bange for skrappe farve sammen sætninger, men den bar dog noget præg af den megen regn . Vi tog afsted torsdag den 19/7







Men med så mange roser er det nok også uoverskueligt at deadheader alle de grimme knopper og afblomstret roser,men overorndnet en ok have.
Men og se den sammen med familien var nu hellere ikke til dens fordel så har konkluderet at når vi inæste uge vender næsen mod det nordjyske og jeg skal i Haven i Hune så skal de passe andet sted imens. :O)

Så skal i lige se hæk den var godt nok høj manden min er 2 meter  og ældste sønnen( på 15) er  på vej derop også.
Godt jeg ikke skal klippe den.

Denne rose er en af dem som man ikke kunne se på at der er kommet megen regn det er Royal Bonica.



6 kommentarer:

  1. Det er nok rigtigt, at man ikke kan lide at gå ind i en fremmed have, når der ikke er nogen hjemme. Så går det lidt hurtigere at komme igennem den, og med en utålmodig familie endnu hurtigere.
    Godt du har andre planer med dem, når du skal til Hune :o)
    Desværre er det meget vigtigt at deadheade roserne, ellers går meget af skønheden væk, det ville nok have hjulpet på synet af haven.
    Jeg ville også nødigt skulle i gang med den hæk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var lige der jeg bestemte mig for at der skulle findes et vandhul til drengene imens jeg hygger :O). for et par år siden var vi også deroppe og på vej i Fårup sommerland skulle jeg lige i staudemarken ( en skøn planteskole) det var ikke så velvalgt de sad bare i bilen og råbte jeg skulle skynde mig fordi de skulle i sommerland :O(

      Hækken var faktisk rigtig flot klippet.

      Slet
  2. Tak for kigget, det ser ud til at være en dejlig og velholdt have. Hækken er mere end imponerende, men jeg er nu heller ikke misundelig over klipningen af den... ;o)

    I sidste uge besøgte vi Rosarium i Glücksborg. En fin rosenhave men den bar også tydeligt præg af regnen og manglende dead-heading, det tager lige toppen af fornøjelsen, men vejret kan vi jo ikke gøre så meget ved. Nu står den heldigvis på sol, håber det fortsætter til du skal til Hune. Rigtig god tur :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have det behøver ikke være helt så varmt på nær selvfølgelig den dag der skal plaskes i vesterhavet.

      Slet
  3. Hej Helle.
    Flot have. Jeg kan godt forstå du ikke føler det er helt rigtigt, at gå rundt i en have, hvor der ikke er nogen hjemme. Sikken en hæk. Man må da håbe de har en hækkeklipper med en meget lang rækkevidde, så de kun skal bruge en stige, når de klipper toppen. Men alene dét! Sikke et arbejde.

    SvarSlet
  4. Nej, det ville jeg heller ikke kunne lide - underlig fornemmelse sikkert.

    Fin have, men meget jysk, ser den ud til ;-)))

    Kh. Marlene

    SvarSlet